Contact opnemen

Deze websitedata leveren je waardevolle leads op

Je hebt een prachtige website, goede bezoekersaantallen, de navigatie is overzichtelijk, je krijgt complimenten over de grafische vormgeving en de teksten lezen lekker weg. Niks meer aan doen, zou je zeggen. Of toch niet? In deze blog laat ik je zien dat je nóg een stap kunt zetten. Want levert jouw website je ook nieuwe leads op? Bedrijven hebben vaak geen idee.

Door Stef, Content marketeer
Leestijd: Leestijd 3 min

Inzicht in welke bedrijven je website bezoeken

Je website wordt goed bezocht, dat heb je gezien in Google Analytics. Je weet al wat scoort en wat niet scoort. Maar welke bedrijven bezoeken je website? Je hebt eigenlijk geen idee. Dat is ook niet zo gek, want Google Analytics geeft maar beperkt aan welke bedrijven er op je website zijn geweest.

Dit kan beter en daar liggen kansen voor jou! Samen kunnen we websitedata analyseren. We zien dan in een interface welk bedrijf, hoe lang op welke pagina je website bekeek. Daarnaast zie je o.a. de handelsnaam, adresgegevens, telefoonnummers, branche, e-mailadressen en sociale media-accounts. Ontzettend waardevolle informatie voor business-to-business marketing. Je bent prospects al een stap voor en legt zelf, gemakkelijk en snel, het contact met de potentiële klant!

Wie, waar en wanneer

Het programma geeft nauwkeurig aan wie, waar en wanneer je website heeft bezocht. In een overzicht zie je de bedrijven die je website hebben bezocht. Met een klik op het bedrijf zie je de bezoekduur en op welke pagina dit bedrijf is geweest. Informatie waar jij mee aan de slag kan.

Hoe ziet zo'n interface eruit?

Een dashboard geeft je een overzichtelijk beeld van welke bedrijven je website bezoeken. Je kunt de bedrijven zelf categoriseren in leads, prospects, klanten en concurrenten. De gekleurde bolletjes achter de bedrijfsnamen geven aan in welke categorie het bedrijf valt. Zo weet je in één oogopslag bij welke bedrijven je tot acquisitie kunt overgaan.

Van analysetool tot marketinginstrument

Je kunt ook zien hoe lang en op welke pagina het bedrijf je website heeft bezocht. Het is daarom niet alleen een analysetool, maar nog veel meer een marketingtool. Deze websitedata levert nieuwe klanten op en je weet ook hoe je ze kunt bereiken. Hoe simpel is dat?

Wij kunnen je helpen

Wil jij een beter beeld van de bezoekers van je website? Dan kunnen we samen kijken naar de mogelijkheden. Zorg dat je voorop blijft lopen, met deze waardevolle websitedata heb jij de commerciële touwtjes in handen.