Contact opnemen

Online zichtbaar maken waar je offline goed in bent. Willen we dat niet allemaal?

Ebbers Media heeft een nieuwe content marketeer: Eline. Aan Eline de schone taak om onze missie – online zichtbaar maken waar bedrijven offline goed in zijn – voor Ebbers Media persoonlijk na te streven. Want wat wij voor onze klanten realiseren; online zichtbaarheid op een manier die naadloos past bij de identiteit van het bedrijf, willen we natuurlijk ook zélf uitdragen. Dit is Eline’s kijk op onze missie.

Door Eline, Content marketeer
Leestijd: 2 minuten

De hele wereld mag zien waar jij goed in bent

Maar hoe creëer je die gunfactor?

“Contrast ietsje aanpassen, mooi filtertje eroverheen, nog even checken of het wel in m’n feed past en hoppa: een nieuwe foto is weer geplaatst. Ik vind het leuk om af en toe een kiekje te delen op mijn Instagram en ja, natuurlijk is dat dan altijd de best gelukte variant uit een serie van minstens 10 foto’s.

Maar waarom doen we dat eigenlijk? Waarom laten we onze volgers zien op welk feestje we zijn geweest, welke nieuwe schoenen we hebben gekocht, hoe lief onze huisdieren zijn, wat onze talenten zijn (die voorheen misschien wel verborgen waren) en wat ons werk- en privéleven leuk/verrassend/memorabel maakt?

Volgens mij is het antwoord: om online zichtbaar te maken waar we offline goed in zijn. En omdat het léuk is om datgene waar jij goed in bent, te kunnen delen met de rest van de wereld (of met een handjevol volgers, in mijn geval). Je hoeft daar niet arrogant, zelfingenomen of uit-de-hoogte voor te zijn. Júist niet: bescheiden mensen die trots zijn op wat zij doen zijn vaak veruit de leukste mensen, toch?

Het motiveert mij om mensen en bedrijven te volgen die vol overgave delen wie zij zijn, wat zij doen en waarom zij dat doen. Online zichtbaar maken waar je offline goed in bent maakt enthousiast, prikkelt de nieuwsgierigheid en vergroot de loyaliteit. Als je het op de juiste manier aanpakt creëer je er bovendien een gunfactor mee. En heb je die gunfactor eenmaal te pakken? Dan ben je behoorlijk lekker bezig.

De missie van Ebbers Media in beeld brengen

'Omdat heel veel bedrijven heel gave dingen doen'

Voor mij is de missie van Ebbers Media – online laten zien waar bedrijven offline goed in zijn – dus een prachtige leidraad in mijn werk als content marketeer. Ik mag gaan laten zien waar Ebbers Media zélf goed in is, welke toppers hier dag in dag uit werken aan de tofste projecten en hoe zij ervoor zorgen dat ze voorop blijven lopen in de internet- en videowereld. Zonder dat zij daarbij naast hun schoenen gaan lopen, natuurlijk.

Want ik noemde het net al even: bescheidenheid siert absoluut de mens, de ondernemer en het bedrijf. Hard schreeuwen doet dat niet en opschepperij evenmin. Zelf zullen ze het dan ook niet zeggen en daarom maak ik graag, nu het nog kan (ik ben immers nét aan boord en dus nog enigszins onpartijdig ;-)) van de gelegenheid gebruik om mijn mening met jullie te delen: ik vind dat Ebbers Media de gunfactor heeft.

Ebbers Media wil de hele wereld online laten zien waar andere bedrijven offline goed in zijn, ‘omdat heel veel bedrijven heel gave dingen doen’. Dat is toch mooi?

Het zijn precies die bedrijven zoals Ebbers Media die ik graag volg, die mij inspireren en enthousiasmeren. Vanwege die bescheiden maar gepaste trots op wat zij doen. Die winnaarsmentaliteit, dat teamgevoel, samen met de klant toewerken naar doelen en hen daar de juiste tools voor aanreiken: dat maakt mij blij.

Hoe leuk is het dan dat ik mij nu zelf, als freelance content marketeer, bij zo’n team mag voegen? Héél erg leuk, vind ik zelf (en ja, ook op Instagram kreeg ik er de nodige likes voor 😄). Want online zichtbaar maken waar je offline goed in bent: willen we dat niet allemaal?”