Contact opnemen

Het online succes van Waardetaxaties.nl

Een goede website is nooit af

Het beeld van websitebouwers is vaak: jullie maken een website en klaar. Op naar de volgende klant. Dat het niet zo werkt, bewijzen we met waardetaxaties.nl. In 2015 maakten we voor het taxatiebedrijf van Ruud Jansen een website. Nu, 3 jaar later, ziet de website er geheel anders uit. Er is nooit een andere website opgeleverd, maar er is constant geoptimaliseerd. Lees in deze blog hoe Waardetaxaties is gegroeid van een ‘normaal’ succesvol bedrijf tot een bedrijf dat zowel offline als online aan de top staat. En we zijn nog lang niet klaar…

Door Eline, Content marketeer
Leestijd: 4 minuten

Google ❤️ website-optimalisatie

Dat resulteert in hoge posities in Google!

Online marketeer Koen maakt maandelijks een rapportage met de statistieken van waardetaxaties.nl. Hij stuurt op deze statistieken en stelt aanbevelingen op. Als de ene aanpassing is doorgevoerd, staat de andere alweer voor de deur. Doordat we constant de website op gebied van content, design en techniek verbeteren, blijven steeds meer zoektermen stijgen richting topposities in Google. En hoger in Google betekent meer bezoekers. Website-optimalisatie is maatwerk. Statistieken bekijken, analyseren, aanpassen, testen, statistieken bekijken en de handelingen herhalen zich. Een constante cyclus, die voor elke website anders is. Google houdt ervan!

Google Ads betaalt zich uit

De contactmomenten blijven stijgen door meerdere aanpassingen

Bij Waardetaxaties is gestart met een kleine Google Ads campagne. Inmiddels is dit uitgebouwd tot een uitgebreide online marketing strategie met verschillende soorten campagnes. Zo adverteren we met tekstadvertenties, draaien er bannercampagnes op basis van zoektermen, interesses en demografische aspecten én halen we websiteverlaters terug naar de website met behulp van een remarketingcampagnes. Deze bezoekers komen via de advertentiebanners terecht op speciaal ontwikkelde landingspagina’s die gericht zijn op conversie. En met conversie bedoelen we contactmomenten: dit kan een taxatie-aanvraag zijn, maar ook een klik op de button voor het telefoonnummer of e-mailadres. In vergelijking met vorig jaar zijn deze contactmomenten met 65% gestegen.

Relevante content zorgt voor meer bezoekers

Er zijn landingspagina's ontwikkeld die gericht zijn op conversie

Naast Google Ads is SEO belangrijk voor de vindbaarheid van jouw website. SEO is relevante zoektermen verwerken in je website, zodat de Googlende potentiële klant terechtkomt op jouw website. Voor waardetaxaties.nl zijn naast de speciaal ontwikkelde landingspagina’s die gericht zijn op conversie, ook landingspagina’s ontwikkeld die gericht zijn op SEO. Tekst met relevante zoektermen, veelgestelde vragen, video’s en afbeeldingen, alles is verwerkt in de pagina. Het aantal bezoekers dat via deze SEO landingspagina’s binnenkomt is zelfs met 90% gestegen ten opzichte van vorig jaar. En we stijgen nog steeds.

Design staat in dienst van conversie

De taxatie-aanvragen verdienen speciale aandacht

Design en online marketing gaan hand in hand. Ook het design wordt niet ‘zomaar’ doorgevoerd. Webdesigner Jesse heeft de afgelopen jaren een aantal grote en kleine aanpassingen gedaan, waardoor het conversiepercentage stijgt en de website dus steeds meer leads genereert. Het design moet het doel van Waardetaxaties ondersteunen: meer tevreden klanten. Zo zijn de taxatie-aanvragen aangepast naar eenvoudige, professionele en persoonlijke pagina’s, waardoor de klant eerder tot conversie overgaat.

Klantervaringen tonen is transparantie ten top

Die dikke 9 moet je laten zien

Er bestaat geen betere reclame dan tevreden klanten. Het platform klantenvertellen.nl wordt direct ingeladen op de website, zodat bezoekers meteen kunnen zien hoe Waardetaxaties wordt beoordeeld. Hoe transparant wil je het hebben? De beoordelingen geven een onafhankelijk beeld. Ook dit draagt bij aan een grotere betrouwbaarheid en daardoor aan een hoger conversiepercentage.

Hoe denkt de klant over Ebbers Media?

Succes begint met een mooie samenwerking

Afgezien van alle technische mogelijkheden die er zijn, valt of staat het succes van een website natuurlijk met een sterke samenwerking. Anders gezegd: een goede samenwerking is de basis van elke succesvolle website en de bijbehorende online marketing campagnes. Tussen Waardetaxaties en Ebbers Media zit dat wel goed.

“We werken nu bijna vier jaar samen en in die tijd zijn we echt samen vooruit gegaan,” vertelt Ruud Jansen, eigenaar van Waardetaxaties.nl. “Toen ik destijds op zoek was naar een bureau in de buurt sprong Ebbers Media er wel uit. De klik met Nick was er meteen, hij heeft goede ideeën en denkt goed mee. De samenwerking bevalt dus goed; we zijn veel bezig met doorontwikkeling en afspraken worden altijd netjes nagekomen.” Ook niet onbelangrijk: het aantal aanvragen dat Ruud via zijn website krijgt is dankzij de constante aanpassingen en verbeteringen dus gigantisch gegroeid.

Wil je van jouw website ook een succesverhaal maken?

Wij helpen je!

Ook samen met jou kunnen wij zo’n traject starten. We meten, analyseren, optimaliseren en beginnen weer opnieuw. Alles voor die beste website om jouw doelen te behalen. Want offline heb je vaak de zaken al goed voor elkaar, maar is dit online ook zo? Volgens ons kan het altijd beter. Een goede website is namelijk nooit af.