Contact opnemen
Case - Webwinkels

Nozem Oil - Een turbo webshop voor een smerig lekker drankje

De klant & het doel

Het is fris, een tikkeltje pittig, smerig lekker en vooral ‘een flinke trap onder je reet’ wanneer je het nodig hebt… Precies: Nozem Oil. Hét olie-drankje van de Zwarte Cross dat bezoekers gesmeerd door dit (voor Achterhoekse begrippen) heilige weekend heen helpt verdient een even zo gesmeerde website, toch? Aan ons de eer om die gloednieuwe website te realiseren. Tof!

Soms zijn er van die projecten die je simpelweg op het lijf geschreven zijn. Zo ook het Nozem Oil-project in opdracht van De Feestfabriek. Het drankje is bedacht door de organisatoren van de Zwarte Cross. Dan kun je inderdaad een hoop spektakel verwachten. Ingrediënten als peper, citrus en cafeïne in één drankje? Yep! En wist je dat Nozem Oil zelfs verkrijgbaar is als sorbetijs? Heerlijk tijdens zomerse temperatu… oké, we dwalen af. Tijd voor een kijkje achter de schermen van dit project.

“De mensen van Nozem Oil weten goed wat ze willen. Aan ons de taak om binnen hun kaders helemaal los te gaan.”

Dit hebben we gedaan:

  • Ontwerp & ontwikkeling website
  • Interactieve processen in kaart brengen
  • Video geïntegreerd
  • Webshop netwerk van tenminste 4 shops opzetten
  • Het bestelproces getest en Nozem voorgeproefd

Bekijk website

Ontwerpen binnen heldere kaders

“Dit zijn onze kaders. Maak er maar iets vets van!” Nou, daar kunnen wij wel wat mee.

Het ontwerp voor de website van Nozem Oil is gebaseerd op een door hen aangeleverd style sheet. De kaders stonden dus al vast, maar daarbinnen was het aan ons om er visueel iets vets van te maken. Na een efficiënte briefing van de designers van de Feestfabriek konden we aan de slag. Uit diverse concepten is uiteindelijk het definitieve ontwerp gerold: strak, met een ruw randje. Een ontwerp waarop ze bij Nozem Oil hun verdere communicatie gaan aanpassen.

Met video kun je de Nozem bijna proeven

 

Technische processen in kaart brengen

Hoe beheer je een netwerk van webshops in één systeem? De uitdaging in een notendop:

De website van Nozem Oil ontwikkelen was op meerdere fronten een technische uitdaging. De voorkant van de shop, dus de webshop die jij als bezoeker te zien krijgt, werkt gewoon zoals je van een goede webshop zou verwachten. De achterkant daarentegen is een ingewikkelder verhaal.

 

Het zit namelijk zo: De Feestfabriek heeft een netwerk van meerdere webshops. Al die webshops willen ze graag vanuit één systeem beheren. Elke webshop heeft z’n eigen domeinnaam en eigen voorraad en dat moest dus allemaal onder één dak komen. Wie mag wat en waar aanpassen en beheren? Hoe beheer je alle bestellingen vanuit meerdere shops in één overzicht? En hoe verkrijg je rapporten waarin de gegevens van alle shops samengevat worden?

Product ontwerper Jesse knoopte behoorlijk wat losse eindjes aan elkaar en bracht al deze factoren in kaart in een functioneel ontwerp. Dit ontwerp bestaat uit schema’s die weergeven hoe alle lijnen precies lopen. Toen dat ontwerp helemaal compleet was, kon onze programmeur Sander los in codetaal.

Alles moet getest worden

Nozem Oil: De turbo van jouw feest (of werkdag)!
Laat de bestellingen maar (binnen)stromen

Vanaf je beeldscherm via de winkelmand in je koelkast.

Voor wie niet kan wachten tot de Zwarte Cross (of geen tijd heeft om naar één van de vele verkooppunten te gaan, die je overigens eenvoudig kunt vinden via de Nozem Spotter), is er dus – tada! – de gloednieuwe webshop van Nozem Oil. In een paar simpele kliks zit er een 10pack, 40pack of literfles in je winkelmandje. Voor de gebruiker heel eenvoudig, test ‘t maar eens uit. 😉 Proost!